Portfolio Category: Opening of the festival

  • Audiovisual show

    Audiovisual show

    Matěj Lužina / Michal Okleštěk / Jan Machát / Martin Ruček / Lukáš Puška / Luboš Zbranek

    This year's audiovisual show will be taken care of again by artists from the VISUALOVE group, who in recent years in Brno have shown how the public space of Brno can look different if it is properly lit. They introduced themselves on the Moon Night on Kraví hora with a model of a giant moon, illuminated Špilberk in red as part of the celebrations of the 120th anniversary of BUT or the unconventional Open Night SAKO, where they lit up the incinerator and other premises.

    https://www.facebook.com/visualove

  • THYME

    THYME

    22:15 – 23:00

    Musical performance

    A music project that is based on the synergy of two siblings and their instruments, which were created at different times and different musical paradigms. Johana and Martin Kratochvíl are inspired by their experience of playing in a symphony orchestra or folk ensemble, as well as listening to the ambient and electro-acoustic experiments of the 20th century. The result of this collision is an electro-acoustic composition, which is based on playing the dulcimer and electronic processing of its sound. The result retains the power, physicality and emotionality of playing this traditional Moravian instrument, as well as the dreaminess of abstract soundscapes. A very unique contribution to contemporary music in these parts. It is already clear that we will hear a lot more about THYME.

  • Bohemian Cristal Instrument

    Bohemian Cristal Instrument

    Musical performance

    Hudební projekt, jehož centrem není hudebník, ale unikátní nástroj z českého skla, BOHEMIAN CRISTAL INSTRUMENT.
    Podmanivý zvuk akustického nástroje doplňuje Lenka Morávková éterickým hlasem a vytváří tak pulzující, hypnotické zvukové krajiny na hranici futurismu a tradice. Na PROTOTYP festivalu představí mj. nové skladby, ve kterých kombinuje cinematický zvuk nástroje BCI a analogových syntezátorů ( Polybrute, Minilogue a Microfreak).

    Bohemian Cristal Instrument je nástroj – zvuková socha jediný svého druhu na světě a je také první českou verzí slavného nástroje Cristal Baschet z dílny francouzských experimentátorů bratrů Baschetových. Lenka Morávková, která pochází ze sklářského kraje a v minulosti vytvořila několik projektů spojených s tradicí českého sklářství, svou verzi navrhla a postavila před několika lety s následovníky bratrů Baschetových a vznikl tak naprostý zvukový a vizuální unikát. Kvůli hudbě a nástroji BCI se rozhodla odejít z doktorátu v USA a následně jí bylo uděleno americké vízum pro vyjímečné umělce.

    Na své poměrně krátké, ale dobrodružné cestě napříč kontinenty toho stihla již poměrně dost: její akustické video z kalifornské pouště se stalo virálním s 2 miliony shlédnutí po celém světě, vystoupila na prestižním TEDx v Kalifornii a The Broad v Los Angeles po boku Bory Yoon a transgender virtuóza na teremin, Armena Ra, spolu s William Closem a jeho Earth Harp Collective byla jedním headlineru Colours of Ostrava 2017, reprezentovala ČR na největším evropském showcase festivalu, Eurosonic Noordeslag a vystoupila také na světové konferenci inovativních lidí v businessu a umění, Summitu LA. V roce 2018 vydala s BCI první EP UNICODE a následně vytvořila imerzivní světelnou a laser show pro své koncerty. V Los Angeles získala pozornost alternativních i hollywoodských filmových skladatelů. Její produkci s BCI můžete slyšet např. na nadcházejícím albu hollywoodského skladatele Jeffa Rony, soundtracku Jonathana Snipes (Clipping) k filmu Tresspassers, soundtracku Benjamina Wynna (Deru) pro Impulse a Caller Identity Erica Zimmermana.
    Lenka Morávková se věnuje také svému elektronickému projektu MY NAME IS ANN, který má právě venku nový sing a klipl FALLING DOWN k nadcházejícímu albu a tvorbě multimediální instalací.

    “Nástroj BCI považuji za živou entitu, která je pro mě transformací lokální tradice českého skla do zvukové podoby. V naší spolupráci se snažím maximálně respektovat jeho přirozené zvukové tendence a nálady a funguji spíš jako mediátor mezi nástrojem a publikem, aniž bych se snažila stát příliš v cestě. Po Barthesovském vzoru Smrti autora se podobně vzdávám svého skladatelského ega, kontroly a moci nad hmotou a myšlenkou a nechávám nástroj svobodně rezonovat do světa a s lidmi okolo něj, “ říká o svém osobitém přístupu k tvorbě s BCI Lenka Morávková.

    More info at:
    https://www.bohemiancristalinstrument.com/
    https://www.facebook.com/bohemiancristalinstrument/
    https://www.instagram.com/bohemiancristalinstrument/
    https://www.youtube.com/channel/UCxvDQlKH35td9-1bWkdQzdg
    https://bohemiancristalinstrument.bandcamp.com/
    https://open.spotify.com/artist/4NiOXEGaxyfQYMeBxZUhyJ

  • Space Time

    Space Time

    Matěj Lužina / Michal Okleštěk / Jan Machát / Martin Ruček / Lukáš Puška / Luboš Zbranek

    This year's audiovisual show will be taken care of again by artists from the VISUALOVE group, who in recent years in Brno have shown how the public space of Brno can look different if it is properly lit. They introduced themselves on the Moon Night on Kraví hora with a model of a giant moon, illuminated Špilberk in red as part of the celebrations of the 120th anniversary of BUT or the unconventional Open Night SAKO, where they lit up the incinerator and other premises.

    https://www.facebook.com/visualove

  • Audire Fluctus

    Audire Fluctus

    20.30 – 21.00

    This year two guest projects will be presented as part of one fashion performance.

    Mars Industries

    The opening will be the fashion show of the brand Mars Industriesthat thematically aligns to the cosmic theme. Unique DIY creation of Mars Industries creates backpacks and other fashion accessories from non-traditional materials. They try to use recycled materials such as bicycle souls.

    marsindustries.tumblr.com

    Audire Fluctus

    The main role of the performance will then be the project Audire Fluctus. Jedná se o koncept oblečení zabývající se detekcí a odstíněním elektromagnetického vlnění, které penetrují nejen vodu ale i zemskou atmosféru. Uživatel oblečení tak může vnímat skryté působení všech elektrických zařízení, může poslouchat město, bouřku nebo polární záři.

    Audire Fluctus je technologickým demonstrátorem moderních poznatků o elektromagnetickém vlnění, jeho spektru a jeho detekci a odstínění. cílem konceptu je navrhnout a vytvořit funkční a
    použitelný unikát ve formě oděvu, který dokáže podstatným způsobem rozšířit naše povědomí a vnímání neviditelného spektra elektro-magnetického pole kolem nás. Svou specifickou
    funkcionalitou dokáže nejen zaznamenávat a přímo nám reprodukovat všudypřítomné vlnění, které jinak může snadno uniknout naší pozornosti, ale rovněž nás od něj chránit. Samotný oděv je v podstatě antiradiačním oblekem a přenosnou detekční aparaturou.

    krystofbruha.cz/artworks/audire-fluctus/

  • Lonely Pancakes

    Lonely Pancakes

    19.00

    Tři chlapci, tři violoncella. Známe se již ze studií na konzervatoři. Vznik našeho tria se datuje
    k začátku prázdnin 2017, kdy hlavní myšlenkou bylo navštívit různé evropské metropole.
    Stačilo jen rozepsat pár známých melodií do našeho nástrojového obsazení, nacvičit je a
    vyrazit. Po uplynutí prázdnin jsme si na sebe tak zvykli a dohodli se, že by byla škoda toho na
    zbytek roku nechat. S postupem času se rozšiřuje i náš repertoár a též příležitosti účinkovat i
    jinde než jako pouliční umělci.

    facebook.com/OsamelePalacinky/

    Daniel Dobšík
    Střední školu absolvoval na gymnáziu Integra v Brně, poté nastoupil na Konzervatoř
    Brno do třídy profesora Břetislava Vybírala. Od září nastupuje do pátého ročníku. Mezi jeho
    koníčky patří bezpochyby hra na violoncello, posezení s přáteli a nakupování.

    Petr Osička
    Jako jediný byl s láskou k hudbě a violoncellu samému vychováván již jako malý, tudíž
    konzervatoř pro něj byla jasnou volbou. Miroslav Zicha jej vzdělával jak na konzervatoři, tak i
    na JAMU, kde v současné době dokončuje bakalářské studium. Za zmínění stojí roční Erasmus
    v norském Stavangeru u profesorky Liv Opdal. Též působí jako stálý člen smyčcového
    kvarteta nesoucího název Piú Presso. Mezi jeho záliby též patří hra na violoncello, posezení
    s přáteli. Jen nakupování pro něj není moc příjemnou činností.

    Ladislav Lekavý
    Střední školu absolvoval na Vinařské škole ve Valticích, poté nastoupil na Konzervatoř
    Brno do třídy profesora Miroslava Zichy, později u profesora Václava Horáka. V současné
    době studuje na fakultě umění ostravské univerzity u profesora Jiřího Hanouska. Jeho
    koníčky jsou dobré víno, hra na violoncello a cestování.
    Písně si vybíráme podle toho co se nám líbí a co máme chuť si zahrát. Co je ale pro
    nás důležitým prvkem, je to, že nás to prostě baví a když to lidé dokážou ocenit. Například
    náležitým potleskem.

  • Floex

    Floex

    21.15 – 01.00

    Pokud Floexe znáte z jeho desek či živých vystoupení jako atmosferika a melancholika, v případě Dj setu čekejte zcela něco jiného. Tomáš servíruje pestrobarevný styl plný energie a extatických okamžiků, který neztrácí hloubku ani v rovině taneční hudby. Floexovy sety oscilují mezi elektronikou, technem, či deep housem. V nestřežených momentech vás však překvapí novými souvislostmi, polní africké nahrávky, nebo hip hopová balada od Franka Oceana.

    I když jsou jeho Dj sety zcela jiné, než jeho autorská tvorba, čas od času je zde možné zachytit něco z jeho remixů, které se tanečním vlivům neubránily. Floexovu hudbu remixoval např. samotný Max Cooper, holandští Deltawerk, nebo Olaf Stuut.

    Floex rád hraje dlouhé sety, čas dostane mix do toho nejlepšího téměř transcendentálního flow a celý set se stane příběhem. Osmihodinové či desetihodinové jízdy nejsou výjimkou.

    Spíše než jako Dj je Floex znám jako producent a průkopník elektronické hudby v Čechách. Jeho první deska Pocustone vyšla již v roce 2001. Od té doby vydal řady titulů, které byly oceněny nejen u nás, ale i v zahraničí. Jeho poslední deska A Portrait Of John Doe (2018) je spoluprací s londýnským skladatelem a pianistou Tomem Hodgem a také Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu. Deska vyšla na prestižním britském vydavatelství Mercury KX (sub-lablu legendární Decca Classics) a získala ocenění Anděl v kategorii „Elektronika a alternativa.

    facebook.com/floex.official/