Rubriky portfolia: Art

  • Syfy

    Syfy

    Psychadelický UV obraz Syfy je prvním kouskem dekorace baru, který existuje v budoucnosti aneb někde se začít přece musí. Plasticita a barevná kombinace obrazu vtáhne pozorovatele do jiného světa.

  • Holý stromogasmus

    Holý stromogasmus

    Jen díky holému stromogasmu poznáte to pravé potěšení z růstu stromů. Zapomeňte na nudné binární stromy nebo na zahrádku vaší mámy, tyhle větvičky vás dostanou do varu! Deset z deseti okultistů ho doporučuje jako doplněk pro temné i světlé rituály a večeře v rodinném kruhu.

    Práce vznikla v rámci programování generativního designu na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity. Instalace byla také součástí akce „BrrrNo – Multimediální místopis“.

  • EXPLORER

    EXPLORER

    EXPLORER je pokus o „nekonečné cykly tvoření“. Recyklace a interpretace zdánlivě neměnného prostoru. Prostřednictvím neustálé rekalibrace perspektivy se rozvíjí spletitá hra vzájemných závislostí, vizualizující věčný vztah tělesnosti, reflexe a virtuální reinterpretace. Měření a vyhodnocení prostoru a jeho vlastností pomocí světelných a zvukových vln.

    encor.studio/EXPLORER

    www.instagram.com/encor_studio

  • East of the Sun, West of the Moon

    East of the Sun, West of the Moon

    Video triptych propojující estetickou vyprázdněnou, formálnost a téma přehlcení z módních či hudebních videí, koreluje se současnými vizuálními trendy prostupující soudobou popkulturní scénou a zároveň s aktuálními trendy v mladém umění. Nekonvenční propojení videa s tradiční a klasickou Norskou pohádkou s výraznými symbolickými prvky navazuje na populární vlnu nynějšího uvažování nastupující generace umělců. Příběhová linie pohádky poukazuje na opakující se rituály a cykly v životě ženy ve vizuální opozici s trendy masového trhu a kapitalistického prostředí.

    facebook.com/marketa.kosinova

    instagram.com/__maarketa__

  • The A

    The A

    VISUALOVE, skupina kreativních lidí, kteří se zabývají tvorbou audiovizuálních instalací. Ve svých pracích kreativním a originálním způsobem propojují architekturu, světlo a videoprojekce, díky čemuž se jim výborně daří odhalovat nečekané možnosti prostoru. Oblast jejich zájmu však tvoří také stage design, VJing, videomapping, event design a architektura sama. Zajímají se o nová média, snaží se aplikovat neotřelé postupy a hledají další způsoby toho, jak ze skvělé události udělat skutečně výjimečný zážitek.

    Audiovizuální show „The A“, odehrávající se v úžasném sálu kruhové rotundy pavilonu A na Brněnském výstavišti. Sadou abstraktních světelných kompozic postavených na současné elektronické hudbě, se sál s krásnou architekturou proměňuje v živoucí organismus, který vtáhne diváka.

    Partnerem audiovizuální instalace jsou společnosti: Cyber Lighting s.r.o. a Kletch CZ s.r.o.

  • Metropolia

    Metropolia

    Jakub Nepraš pracuje s vědeckými a filozofickými znalostmi, stejně tak jako s vlastními zkušenostmi, pocity a intuicí. Studuje současné vývojové tendence a chování našeho super-organismu ve vztahu k postavení jednotlivce v rámci celku a monitoruje přírodní principy, které tyto vztahy kontrolují a ovlivňují.  Jakub odráží stěžejní změny ve společnosti a technologiích a z nich plynoucí odcizování ve vztahu k lidem i přírodě. Ve své tvorbě se snaží o znovunalezení původního a čistšího způsobu života a současné společnosti a technologiím navrací přírodní podoby.

    Metropolia

    Město se vznáší autoritativně nad hlavami lidí. Nezvyklý pohled na kolos, ve kterém většina z nás denně funguje.  Ikona současného města v pravidelném rytmu otáčení na sebe balí každým okamžikem nové dění. Rotující  frekvence obsahují  vizuální i symbolické rytmy současných měst. Převážně však z Shanghaie a Prahy. Abstraktní příběh univerzálního města graduje v několika fázích a opět se noří do tmy. Jakoby energetický náboj opustil prostor a znovu se po chvíli vrátil do dalšího hypnotického cyklu.

    Reliéfní  projekční povrch tvoří kruhová zástavba z obalů z reálných výrobků původně vyrobených v Číně. Ta občas funguje plasticky samotná pouze jako osvícená fyzická schránka a nebo dává prostor promítanému obrazu.

    Cílem je nabádat lidi postavit se k městu jako k celku a naopak využít neztrátově jeho potenciální (duální) energii, která se bohužel projevuje většinou negativně například na psychiku člověka. Cílem je i najít v sobě pozitivní přístup k městu jako nevyhnutelnému mechanismu současné společnosti.

  • Live videomapping

    Live videomapping

    Klub kreativních výtvarníků, kteří se scházejí po večerech, malují a inspirují se navzájem. Svojí tvorbou se snaží vyzdvihnout současnou malbu a ilustraci. Unikátní živá projekce v prostorách rotundy pavilonu A, která se stane velkým plátnem. Živé malování proběhne během zahajovacího večera v pátek 16.11.2018 v prostorách rotundy pavilonu A.

  • Pracující člověk

    Pracující člověk

    Krize práce pozdního kapitalismu akcelerovaná technologickou automatizací vede autora do prostoru spekulativní kulturní antropologie. Jeho performance je exponátem z blízké budoucnosti, ve které práce samotná bude plně automatizována a stane se tak v lidském pojetí činností čistě folklórní. Framework a choreografie výkonu práce díla je rekonstrukcí tušených nálezů kulturologického výzkumu. Na první pohled banální, repetitivní činnost apeluje na diváckou představivost rámovat prožitek novou normalitou a ponechat si pak toto vidění jako možnou modalitu jejího žití.

  • Červená Královna

    Červená Královna

    Červená královna je šachová figurka z příběhu Alenky v říši divů, která neustále běží, aby se udržela na místě, protože svět kolem ní je pořád v pohybu. Proto je symbolem evoluční teorie o nekonečné nutnosti inovace a věčném útěku před konkurenty. Závod Červené královny je ztvárněn do podoby miniaturní neoindustriální civilizace v jasně hierarchicky uspořádaném chaosu. Jedná se o interaktivní instalaci sestavenou z řídícího počítače, osmi FDM tiskáren a několika generací vyvíjejících se entit, které si systém sám vytváří. Každá další entita je jedinečným kódem, jenž je výsledkem výpočtu evoluční rekombinace, kterou zpracovává počítač v závislosti na reakcích vnějších pozorovatelů na již vytvořené objekty. Smyslem každé entity je tedy upoutat pozornost. Čím rychleji to zvládne, tím větší má šanci na pokračování jejího kódu v budoucích generacích.

    zayd.cz/#RQ

    facebook.com/sochadokapsy

  • Spacelights

    Spacelights

    Vše co hledáme je světlo. Spacelights je kolekce snových svítících objektů, jež od roku 2011 je navrhuje a ručně vyrábí designérka a výtvarnice Eva Nečasová. Autorské svítící objekty a světelné instalace jsou inspirovány přírodou či fantaskními světy.

    spacelights.cz

    facebook.com/spacelightscz

    instagram.com/spacelightscz