Rubriky portfolia: Expozice

  • Pure Rain II.

    Pure Rain II.

    Interaktivní projekce, která nabývá smyslu až díky přítomnosti diváka. Tato site-specific projekce bude realizována v prostorách monumentálního brněnského vodojemu na Žlutém kopci, kde povede dialog s jednotlivými architektonickými prvky daného prostoru. Přítomnost vody naznačuje padající déšť, který jako by vše omýval, očišťoval, prosakoval skrze různé překážky v prostoru a zaznamenával samotného diváka, který ovlivňuje projekci formou siluety zachycené v dešti. Samotný déšť reaguje na divákův pohyb tím, že mění směr padajících kapek.

    Veronika Šmírová je slovenská vizuální umělkyně; která se ve své tvorbě zaměřuje na digitální média. Skrze interaktivní světelné instalace a prostorové objekty pracuje s přítomností diváka, reaguje na prostor a vytváří projekce, animace a experimentální videa, scénograficky se podílí na tanečních a divadelních představeních a má na kontě několik kolektivních i samostatných výstav, účast na evropských festivalech. Momentálně spolupracuje se seskupením @visualovecz.

    https://art.aku.sk/diela/5055/pure-rain-ii

    https://www.instagram.com/veronika__smirova/

  • Outside-Context Problem

    Outside-Context Problem

    Velkoplošná instalace je inspirována událostmi popsanými v knize Iaina M. Bankse – Excession, která představuje utopickou fiktivní mezihvězdnou společnost zvanou Kultura/the Culture. Dílo se zabývá střetem civilizací se zásadními rozdíly v technologickém pokroku a moci.

     

    Boris Vitázek je new media umělec žijící v Bratislavě. Jeho tvorba sahá od malých intimních instalací přes sound design, VR až po rozsáhlé velkoformátové mappingy. Umělec cíleně propojuje obraz a zvuk, jeho instalace tak obvykle nemají jasně zřetelný začátek ani konec. Diváci si sami mohou vybrat, jak dlouho chtějí setrvat v podmanivém imaginativním prostoru, který Vitázek vytváří.

    https://borisvitazek.com/

  • GeoIndentity

    GeoIndentity

    Archaické slovní spojení “rodná hrouda” odkazuje na vztah člověka a země, která je jeho zdrojem obživy a kulisami jeho života. Interaktivní instalace GeoIdentity v nadživotní velikosti vizualizuje vzorky hornin a minerálů, které tak divák může detailně prozkoumat ze všech stran.

     

    Ľubomír Slovinský (1993) je slovenský designér a umělec v oblasti digitálních médií. Po získání bakalářského titulu v ateliéru výtvarného designu na Vysoké škole výtvarných umění v Bratislavě a magisterského titulu v ateliéru digitálních médií na Akademii umění v Banské Bystrici pokračuje ve studiu DA v témže ateliéru. Ve své tvorbě se zaměřuje především na environmentální, přírodní a městská témata, často využívá digitální média, jako jsou projekce, light nebo videoinstalace a animace. Kromě toho se mu jako zakladateli a vedoucímu nezávislé kulturní organizace Zapadnutý Kút podařilo uvést v život festival Gelnické Iluminácie ve slovenské Gelnici. Zdroj: @horastudio

     

    https://www.studiohora.com/portfolio/geoidentity/

  • Nanostruktura

    Nanostruktura

    Nanostruktura je inspirována snímky z elektronových mikroskopů. Jedná se o tvarově unikátní, znovupoužitelnou konstrukci o průměru 10,5m, která upoutává netradičním vzhledem a přináší zcela nový zážitek z trojrozměrného prostoru. Za návrhem Nanostruktury stojí multimediální architekti VISUALOVE. Partnerem instalace je Thermo Fisher Scientific, největší výrobce elektronových mikroskopů u nás. Nanostrukturu zapůjčila Hvězdárna a planetárium Brno.

  • Terralóna

    Terralóna

    Unikátní fotorealistický model planety Země, to je Terralóna. Skutečná Země má průměr 13 tisíc kilometrů, Terralóna pouhých 10 metrů. V takovém měřítku by Mount Everest sahal do výšky 7 milimetrů. V nezmenšené realitě se Mezinárodní kosmická stanice pohybuje ve výšce 400 km rychlostí 28 tisíc kilometrů v hodině. U Terralóny bychom tuto základnu našli ve výšce 30 centimetrů. Náš Měsíc by měl průměr necelé 4 metry a pohyboval by se asi tři sta metrů daleko. O tom, jak je vlastně vesmír pustý, svědčí fakt, že Slunce by sice mělo podobu koule o průměru 1 kilometr, ale bylo by 120 kilometrů daleko, tedy zhruba u Ostravy. Terralóna je natočena o 23° tak, abyste při pohledu na ni lépe viděli Evropu.

  • Mobilní planetárium

    Mobilní planetárium

    V mobilním planetáriu od brněnské hvězdárny, můžete zažít pocit, jako ve velkém digitálním planetáriu. Unikátní sférická konstrukce, umožňuje pomocí video projektoru promítat na vnitřní plášť. Mobilní planetárium díky jeho modré barvě určitě nepřehlédnete.

  • Control

    Control

    Interaktivní instalace využívající ruce jako intuitivní nástroj na ovládání světelných technologií. Světlo se stává rozšířením lidského těla pomocí kterého si můžeme „osahat“ prostor, ve kterém se instalace nachází nebo měnit náladu v prostoru změnou barev, intenzity světla a zvuku. Princip instalace byl poprvé využit jako nástroj pro živé svícení na Lunchmeat Festivalu 2020, nyní bude k vyzkoušení veřejnosti na Prototypu v majestátním prostoru Výstaviště Brno.

    https://oxoo.digital/

  • Šťastné okamžiky v generativním umění

    Šťastné okamžiky v generativním umění

    Algoritmické umění málokdy vytváří dokončená a neměnná díla. Generativní tvorba bývá založena na postupném či dokonce nikdy nekončícím vývoji. Během generování jsou zkusmo hledána estetická řešení, pro něž neznáme konkrétní postup nebo přesné parametry. Algoritmické obrazy se vyvíjejí na základě interakce s tvůrcem nebo s využitím náhody (a v poslední době čím dál častěji za přispění umělé inteligence). Přednáška s praktickými ukázkami představuje různé typy tvůrčích aplikací pro zvýtvarnění času a nahodilosti v počítačové grafice. Přesvědčíte se, že když se zadaří zachytit náhodu ve správnou chvíli, může vám přinést nevídaný estetický zážitek.

  • Jak tvořivě přemýšlet o umění nových médií: audiovizuální esej

    Jak tvořivě přemýšlet o umění nových médií: audiovizuální esej

    Prezentace audiovizuálních esejů studentů předmětu Kánon umění nových médií: The best of new media art, který je vyučován na oboru Teorie interaktivních médií na FF MU. Eseje tvořivě reflektují konkrétní směry novomediálního umění, jednotlivá umělecká díla nebo obecnější rysy umění nových médií. Studenti prostřednictvím audiovizuálních esejů demonstrují své vlastní chápání novomediálního umění — zasazují jej do kontextu svých vlastních názorů či zkušeností a uvažují o něm ve světle současných sociálních, politických či ekologických problémů

  • Rozpoznávání stylu obrazů pomocí neuronových sítí

    Rozpoznávání stylu obrazů pomocí neuronových sítí

    Technologický pokrok umožňuje digitalizaci stále většího počtu uměleckých děl. Není tedy divu, že automatické klasifikaci, indexování a vyhledávání obrazů výtvarného umění byla v posledních letech věnována zvýšená pozornost. Ve srovnání s klasifikací přírodních objektů je však klasifikace uměleckých děl značně náročnější úlohou. Konvoluční neuronové sítě, jež se skládají z řady vrstev konvolučních maticových operací, jsou ideálním řešením pro analýzu obrazu a identifikaci objektů. Využívají obdobný koncept jako filtry užívané v grafických editorech, ale komplexnějším a výpočetně náročnějším způsobem.