Portfolio Category: 2024 – SPRING EDITION

  • CRITICAL LEVEL

    CRITICAL LEVEL

    Nové nutnosti – operace přestavby

    Hranice a přesmyčky

    Mažeme obavy

    Expandující prostor

    Tekutá podstata

     

    Jiří Suchánek – kompozice, zvuk, laser

    Petr Bradáček – laserové obrazce

    Instalace vznikla v rámci interdisciplinárního projektu FUNNEL, organized by the association SVITAVA – transmedia art lab. The project was created with the financial support of the MKČR, the statutory city of Brno and TIC Brno.

  • Fashion Performance Prototype

    Fashion Performance Prototype

    Jak jde kreativně a netradičně zpracovat materiál do uměleckých kompozic na téma vody představují studenti oboru Ekotextil design. Vedoucí oboru Andrea Lojkásková motivovala studenty možností cirkularity při tvorbě návrhu a samotného díla. Ukazují, jak jde využít “zdánlivě” odpadových materiálů, textilních i netextilních, na těle jako skládanka, která se dá posléze rozložit, roztřídit a nechat volně k další recyklaci. Výsledkem tohoto projektu v rámci festivalu Prototyp byly fotografie v nadživotní velikosti a videoperformance umístěné v prostorách vodojemů.

  • Light Labyrinth

    Light Labyrinth

    At the heart of the concrete reservoir lies an art installation that transforms a raw, industrial space into a place of visual enchantment by illuminating the vaults with a grid of 35 lights. These lights create lively, dynamic movements of rays that intertwine to create a constant transformation of the space and stimulate the viewer's sensory perception.

  • Mirroring

    Mirroring

    This art installation brings the water reservoir space to life through the combination of light and water, with interaction with the viewer as a key element. The installed reflectors shine on mirror surfaces located in shallow pools of water, creating a fascinating play of lights and reflections. The projected light is reflected both directly and indirectly by the clear surface of the water, allowing viewers to actively participate in the creation of the visual experience by simply touching the surface.

  • Light Trail

    Light Trail

    Umělecká instalace využívá digitálních světelných LED čtverců. Světelné prvky prostupují tmou jako stezka, která navádí návštěvníky skrz tajuplný prostor podzemní nádrže. Light efekty jsou doplněny o podkresovou hudbu, harmonicky umocňující vizuální stránku instalace a vytváří unikátní propojení světla, zvuku a prostoru.

     

    Martin Střálka je absolventem elektrotechniky na FEKT VUT v Brně. Jeho práce s novými médii ukazuje schopnost adaptace na rychle se vyvíjející technologie. Zručnosti v animaci a hudební tvorbě nejen demonstrují uměleckou flexibilitu, ale také schopnost syntetizovat disciplíny. Práce s videem či fotkou nejsou jen prostředkem vyjádření, ale také způsobem, jak prozkoumává a dokumentuje svět kolem sebe. Martin spojuje technickou zdatnost s vnímáním umění a technologie jako propojených sfér, které se obohacují.

     

    https://www.instagram.com/martinstralka/

    https://martinstralka.cz/portfolio/

     

  • Pure Rain II.

    Pure Rain II.

    Interaktivní projekce, která nabývá smyslu až díky přítomnosti diváka. Tato site-specific projekce bude realizována v prostorách monumentálního brněnského vodojemu na Žlutém kopci, kde povede dialog s jednotlivými architektonickými prvky daného prostoru. Přítomnost vody naznačuje padající déšť, který jako by vše omýval, očišťoval, prosakoval skrze různé překážky v prostoru a zaznamenával samotného diváka, který ovlivňuje projekci formou siluety zachycené v dešti. Samotný déšť reaguje na divákův pohyb tím, že mění směr padajících kapek.

    Veronika Šmírová je slovenská vizuální umělkyně; která se ve své tvorbě zaměřuje na digitální média. Skrze interaktivní světelné instalace a prostorové objekty pracuje s přítomností diváka, reaguje na prostor a vytváří projekce, animace a experimentální videa, scénograficky se podílí na tanečních a divadelních představeních a má na kontě několik kolektivních i samostatných výstav, účast na evropských festivalech. Momentálně spolupracuje se seskupením @visualovecz.

    https://art.aku.sk/diela/5055/pure-rain-ii

    https://www.instagram.com/veronika__smirova/

  • Outside-Context Problem

    Outside-Context Problem

    Velkoplošná instalace je inspirována událostmi popsanými v knize Iaina M. Bankse – Excession, která představuje utopickou fiktivní mezihvězdnou společnost zvanou Kultura/the Culture. Dílo se zabývá střetem civilizací se zásadními rozdíly v technologickém pokroku a moci.

     

    Boris Vitázek je new media umělec žijící v Bratislavě. Jeho tvorba sahá od malých intimních instalací přes sound design, VR až po rozsáhlé velkoformátové mappingy. Umělec cíleně propojuje obraz a zvuk, jeho instalace tak obvykle nemají jasně zřetelný začátek ani konec. Diváci si sami mohou vybrat, jak dlouho chtějí setrvat v podmanivém imaginativním prostoru, který Vitázek vytváří.

    https://borisvitazek.com/

  • GeoIndentity

    GeoIndentity

    Archaické slovní spojení “rodná hrouda” odkazuje na vztah člověka a země, která je jeho zdrojem obživy a kulisami jeho života. Interaktivní instalace GeoIdentity v nadživotní velikosti vizualizuje vzorky hornin a minerálů, které tak divák může detailně prozkoumat ze všech stran.

     

    Ľubomír Slovinský (1993) je slovenský designér a umělec v oblasti digitálních médií. Po získání bakalářského titulu v ateliéru výtvarného designu na Vysoké škole výtvarných umění v Bratislavě a magisterského titulu v ateliéru digitálních médií na Akademii umění v Banské Bystrici pokračuje ve studiu DA v témže ateliéru. Ve své tvorbě se zaměřuje především na environmentální, přírodní a městská témata, často využívá digitální média, jako jsou projekce, light nebo videoinstalace a animace. Kromě toho se mu jako zakladateli a vedoucímu nezávislé kulturní organizace Zapadnutý Kút podařilo uvést v život festival Gelnické Iluminácie ve slovenské Gelnici. Zdroj: @horastudio

     

    https://www.studiohora.com/portfolio/geoidentity/