Rubriky portfolia: Art

  • Plant Wide Web

    Plant Wide Web

    Plant Wide Web je výsledkem výzkumu vztahů mezi přírodou a technologií. Autor se zaměřuje na umění nových médií s užitím kreativního programování.

    filiphandzel.pl/installation/plant-wide-web

    vimeo.com/user64602756

  • NerudAI

    NerudAI

    Počítačový básník skládající volnou poezii pomocí umělé inteligence

    Jistě jste se někdy setkali s jednoduchými básničkami generovanými počítačem – většinou jde hlavně o to, aby se rýmovaly a myšlenka v nich není. Naším cílem  je něco jiného. Experimentovali jsme s učením počítače jak má vůbec čeština a poezie vypadat. NerudAI používá hlubokou neuronovou síť typu LSTM, které jsme ukázali několik set tisíc amaterských volných básní z hlubin českého internetu. Nejen že se naučil sám česky, ale také dokáže občas udržet nit nějaké zajímavé myšlence. Jelikož většina amatérských básní byla smutných, občas máme pocit, že dokáže smutkem vyrovnat robota Marvina ze Stopařova průvodce galaxií. Schválně – nechte si napsat básničku.

    Jak si nechat složit básničku?

    Stiskem tlačítka enter si necháte napsat básničku na náhodné téma. V případě, že byste chtěli zadat téma a název básně, stačí ho napsat na klávesnici a po stisknutí klávesy enter se NerudAI pokusí složit báseň na vaše téma. Musíme ale konstatovat, že výsledky s náhodným generováním jsou lepší. V případě, že by se nevytiskla, zavolejte prosím někoho z festivalu a on Vám s tím pomůže.

    Jak to funguje?

    LSTM síť se v podstatě učí posloupnost čísel – v tomto případě jsme celou abecedu reprezentovali jako vektorovou číselnou řadu. A postupně jsme síť učili, jaké znaky jdou po sobě. Celý systém
    generuje jeden po druhém následující znak v řadě – takže se systém sám naučil česky a dokáže si občas vytvořit vlastní slovo. Jedná se samozřejmě spíše o vtipný experiment, který pracuje s velkou
    mírou náhody – proto se z výsledků musí často hodně vybírat. Občas ale systém složí něco velmi zajímavého.

  • deLight

    deLight

    Berouc lidskou touhu jako inspirační prazdroj estetiky, je projekt deLight fragmentem živlu, který obepíná modulární svět a svádí k různorodému vnímání tvarů. Výsledkem je hmotná architektura, socha, prostorová a světelná hra s použitím specifického materiálu.

    Světlo/zvuk: The Manifesto (Luboš Zbranek, Michal Mitro)
    S podporou Fakulty architektury VUT

  • Inside

    Inside

    Lebka je snad nejkomplikovanější, nejtajemnější a současně zcela jistě hrůzu vzbuzující část lidské kostry. Nic není na pozůstatcích člověka tak jednoznačné, ale také anonymizující než tkáně zbavená a oproštěná hlava. Ještě nedávno byla tím, co nás individualizovalo, čím jsme se odlišovali a poznávali zároveň mezi sebou… Lebka/lebky jsou si tak podobné, tak žalostně unifikující. Uniformizující smrt, pomíjivost a marnost, ve které jsme si nakonec všichni rovni, protože jsme vlastně stejní. Naše „portréty“ jsou nakonec současně autoportréty nás všech. Tato hrozivá neodvratnost společného budoucího osudu, v němž snad útěšnou může být myšlenka, že neznáme a nevíme, kdy se završí…”

    instagram.com/miramacik

  • Kouzelný les

    Kouzelný les

    Hra světel a zvuků provází návštěvníky do prostředí interaktivních přístrojů, které reagují na měnící se podmínky kolem. Návštěvník tak má možnost stát se součástí nastalé sféry, objevovat a spoluvytvářet tento svět světel a zvuků.

    studioverge.com

  • Projektorismus, 1/38

    Projektorismus, 1/38

    Záměna klasického vždy stejného promítaného média (filmového pásu) za médium nestálé a vždy proměnné, nucené do vždy podobných byť nikdy stejných, nebo opakovatelných tvarů. Projekce je ovládána jedním divákem, který pohybem ve výseči ovlivňuje směr projekce a pohyb promítaného média uvnitř promítacího zařízení. Každá vteřina promítání je originální, byť na první pohled stejná projekce.

    instagram.com/ondrejjanek/

  • (BEZ)ČAS – (NE)PRIESTOR / PO(EMÓ)CI(Á)T

    (BEZ)ČAS – (NE)PRIESTOR / PO(EMÓ)CI(Á)T

    Interaktivní zvuková a prostorová instalace se snaží divákovi naznačit ubíhání jednotlivých okamžiků. Dílo má vést diváka k možnosti ovlivňovat prostorovou situaci v reálném čase takovým způsobem, který by vedl k různé percepci prostoru, času a pocitu z nich. Zahrává si s realitou a s jejím samotným vnímáním.

    idm.aku.sk/veronika-smirova/bezcas-nepriestor-poemociat

  • Cirkulace

    Cirkulace

    Světelný objekt Cirkulace se snaží poukazovat na problematiku všudypřítomných a stále se opakujících cyklů. Linii procházející prostorem je možné vnímat jako vytyčenou trasu nebo cestu, může ale také připomenout pohyb bez jasného cíle, „motání se“ v kruhu. Cyklus, který je všudypřítomný, je pak individuálním příspěvkem k celku a může být prezentován jako průběh nepravidelné křivky plné dramatických zvratů, vzepětí a pádů. Objekt především reaguje na dnešní zrychlený svět a naše neustále se opakující životní cirkulace, problém neřeší, je spíše konstatováním.

    facebook.com/zuzana.bartosova.568